Trocha šedi nezabije…

Dny bezstarostného mládí jsou nenávratně pryč. Můžu jim dát sbohem, zamávat a vyhlížet senilní zářnou budoucnost… ano, našel jsem 7 šedivých vousů.

Hrůza. Pro chlapa, věčně krásného mladíka jako jsem já (to si myslí každý chlap, jsme ješitní egoisti), je to rána pod pás od zubu času. Začne to, když v zrcadle zpozorujete první stříbrný vlas či vous. Samozřejmě hned je vytržen a odhozen v dál, jako kdyby na vaší hlavě nikdy nebyl. Ledabyle přecházíte vtípky od manželky o dědkovatosti a podobných připomínkách, kterými si vás jen dobírá… že má drahá :-). Když v lehkém strništi, kterému se říká “nedbalá elegance” (rozuměj týden se mi nechce holit), najdete jeden či dva šedivé vousy, tak vezmete žiletku a voila hned je z vás mladík vypadající na 26. Tedy v mém případě.

Problém nastává, že jich časem začne přibývat. Začal jsem poslední dobou přemýšlet o své “nesmrtelnosti”. Nikdo z nás nemládne. Vzal jsem to z pohledu matematického. Před rokem jsem měl dva šedivé vousy a dnes jich je sedm. To je nárůst o 250 procent. Nemám sílu spočítat celé mé strniště, ale tímhle tempem jsem si jist, že za 6 let už budu pan Šediknír.

Toto zjištění otřáslo mým úžasným světem natolik, že jsem si šel dát panáka. Druhého, třetího… no lhát vám nebudu. Zlískal jsem se pěkně. Ráno při pohledu do zrcadla jsem zjistil, že vousy tam kupodivu stále jsou. Pořád jsem šedivý. K tomu jsem našel pár stříbrných vlasů a mám pěknou kocovinu.

Takže jdu za ženou a ptám se, jestli vidí na mé hlavě to, co já. Odpovědí mi byl smích a věta: ,,Jsou tam Gandalfe”. Paranoia ze stárnutí byla asi o tisíc procent větší než den před tím. Pár dní jsem nad tím přemítal. Ptal se starších kolegů, kteří mě ujišťovali, že jsem stále mladý, krásný, perspektivní muž a že to nemám řešit. No moje ego bylo zase zpět a oni ze mě měli srandu.

Nakonec všechny mé chmury zažehnala manželka, která mi oznámila, že budu fešák i když budu šedivý a že stříbrné vlasy dávají chlapovi dojem vážnosti a moudrosti.
Takže místo abych se trápil postupujícími šedinami, vyhlížím dny, kdy budu vypadat jako zaklínač Geralt. Koupím si motorku Harley po vzoru amerických celebrit a budu šťastný starý dědek.
¨
Váš King Tobiáš

Leave a Reply

